tisdag, februari 18, 2014

Smoothie med hallon

Efter morgonens gympass behövdes det fyllas på med energi. Idag gjorde jag min smotthie såhär:

Kvarg (jag använder Lindahls 0,3%)
frysta hallon
3 tsk linfrön
en näve ekologiska fullkornshavregryn

(mått på kvarg höftade jag, lite mindre än en halv burk, hallon ca 3-4 msk)

Mixa ihop allt med en stavmixer, drick och njut. Det här blir en syrlig smoothie, som mättar bra fram till lunch. Till min smoothie åt jag en naturell riskaka.

Varför kvargen är så bra beror på att den innehåller mycket proteiner, som fungerar som "byggstenar" åt dina muskler.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin