söndag, februari 16, 2014

Muffins med äpple och kanel

100 gr smör
2 ägg
2 dl socker
3 dl vetemjöl
2 tsk, bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 dl mjölk.        
(äpplen och kanel)        

Smält smör och låt svalna ha sedan ner mjölken.                                        
Vispa ägg och socker poröst, det ska bli vitt.                                              
Blanda bakpulver, vaniljsocker och mjöl i en bunke och vänd försiktigt ner i äggblandningen.                         Skala och tärna äpple, stek med smör, kanel och socker ha sedan ner i smeten och blanda i smöret.             Vispa försiktigt (med fördel med en gaffel eller träslev) och dela upp i formar.            
In i  ugnen på 200 grader ca 15 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin