lördag, november 10, 2012

Entricote m potatischeesecake och rödvinssås

Idag lagar jag en middag inspirerad av Emma som va med på Halv 8 hos mig tidigare i veckan. Nu står rödvinssåsen på kokning =) Jag gör på entricote som vi hade i frysen och barnen får köttbullar. Kika HÄR för att komma till receptet, klistrar in receptet på potatiskakan här:
(jag glömde mjöl i mina och har redan lagt ut på plåten, hade ingen muskot och ost tog jag något vi hade hemma...)



Potatis- och svampcheesecake1 dl torkad svamp 
600 g potatis 
1.5 msk kornmjöl 
2 msk vetemjöl 
1 tsk bakpulver 
1 tsk salt 
1 krm peppar 
1 krm malen muskot 
2 st ägg 
2+2 dl Västerbottensost, riven 
Smör Salt Svartpeppar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin