måndag, september 10, 2012

Laxnuggets

En ny favorit här hemma är laxnuggets! Det här gjorde jag i förra veckan men har inte delat med mig av receptet än. Du bör verkligen testa, för det va riktigt gott och enkelt!

  • 4-pack fryst lax (ta fram dagen innan)
  • Skär laxen i 3*3 cm stora bitar ungefär
  • Panera med ägg och ströbröd, du kan ha i lite kryddor i stöbrödet
  • Steg “nuggets”-bitarna så de får en fin yta, låt dem steka klart på låg värme så de blir genomstekta

Koka potatis och gör en sallad med äpple, morot, majs och vad du nu har hemma.

Sås till det här gjorde jag av Turkisk yoghurt, bostongurka, lite dijonsenap, äppelbitar och kryddor.

Grymt gott!

laxnuggets

1 kommentar:

  1. Detv ser ju göör gott ut. Får testa detta...*L*

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin