torsdag, maj 17, 2012

Soppa- mitt eget ihopkok

Jag va så sugen på soppa idag men hade inte nån klar bild av vad jag skulle göra…. Resultatet blev jättegott. Ungefär såhär gjorde jag:

  • Fräs vitlök och purjolök i lite olja, ha ner örtsalt (italiensk salladskrydda)
  • Släng i ett par cocktailtomater
  • Ha i ett par delade potatisar och lite morötter

Häll i ca 2 dl vatten, en burk krossade tomater och lite matlagningsgrädde. Låt det koka och krydda med svartpeppar, örtkrydda, salt och mer peppar, grönsaksfond och buljong. Koka tills potatis och morötter mjuknat, mixa sedan med en stavmixer.

Dela rostbröd i bitar, ha i en form med olja och örtkrydda och in i ugnen till de har fått fin färg. Stek kyckling och krydda. Lägg sedan kyckling i en skål, creme fraiche i en skål och brödet i en skål och blanda ner i soppan.

Supergott!

soppa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin