tisdag, februari 14, 2012

Dagens LCHF-lunch

Gjorde tonfiskwraps igår. Brödet (smakar omelett) blev lite misslyckat så mina små wraps får ätas med kniv och gaffel, men gott blev det! Jag utgick från DET HÄR receptet, men jag gjorde såhär:

Tonfiskröra:

  • 1 dl crème fraiche
  • 1 tsk majonnäs
  • 2 tsk chilisås
  • örtsalt
  • peppar
  • rödlök
  • 1 burk avrunnen tonfisk

Blanda ihop allt och smaka av.

Brödet:

  • 3 ägg
  • 1 msk kruskakli
  • 6 msk grädde
  • örtsalt

Rör ihop smeten, stek ca 1 dl i taget. Blir ungefär 4 små “pannkakor”.

Låt svalna och lägg ut på arbetsbänken. Lägg ett salladsblad på och sedan tonfiskröran på, vik ihop till en liten “wrap”, sedan ner i en burk och ät med kniv och gaffel =)

2 kommentarer:

  1. Det låter himla gott. Måste jag prova någon gång! ^^

    SvaraRadera
  2. Låter väldigt gott!
    Skulle man kanske testa...

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin