söndag, december 18, 2011

Mozartkulor

Här kommer en beskrivning på hur jag gör dessa underbara Mozartkulor.

Du behöver:

  • Mörk choklad
  • nougat
  • mandelmassa

Dela nougaten i små fyrkanter. Dela mandelmassan i tunna skivor. Tänk en stor mandelmassa som delas, du får en rund, tunn “platta”, dela den på två så är det ungefär lagom mängd. “Slå in” nougaten i mandelmassan. Rulla till en rund boll mellan handflatorna. Smält chokladen. Lägg i bollarna i den smälta chokladen och ta en plastsked och rör runt så alla bollar får choklad. De ska täckas med choklad! ta några i taget och var försiktig så du inte mosar sönder någon boll. Ta upp de chokladiga bollarna och lägg på bakplåtspapper. Låt stelna i kyl eller rumstemperatur. Lägg över dina färdiga Mozartkulor i en fin skål. Förvara i kyl.

Perfekt julgodis. Enkelt och så gott!

mozartkulor kopiera

2 kommentarer:

  1. MUMS!
    Ska definitivt testas! Kanske redan idag... ;-)

    Tack för din fina kommentar om Isabelles besök... det värmde mitt trasiga hjärta! <3<3<3

    Kram på dig, fina du!

    SvaraRadera
  2. God morgon, det är så kul att göra julgodis, ett tips när man doppar saker i choklad så där är att lägga dem på galler så chokladen rinner av och de blir snyggt runda :)
    Kram och ha en fin 4:e advent.
    Maya

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin