måndag, december 12, 2011

Kokostoppar

Jag och dottern bakade kokostoppar efter middagen. mmm, det är ju så himla gott!

Här kommer mitt recept:

  • 5-5½ dl kokos
  • 1 dl socker
  • 50 gr smält smör
  • saft från en halv lime
  • rivet limeskal
  • 2 ägg

Smält smöret, blanda ihop alla ingredienser och låt dem “jäsa” en liten stund, 5-10 minuter. Forma små toppar, ca 13-15 stycken, lägg dem på en plåt och in i ugnen ca 15 minuter på 175 grader. Låt topparna svalna, smält choklad och doppa topparnas botten, lägg på en plåt och låt chokladen stelna.

Jag har ingen receptkälla, men tror de flesta recept på kokostoppar ser ut såhär. Detta är i alla fall gott och lättbakat.

MUMS!

kokostoppar

1 kommentar:

  1. Tack för receptet :) Såg så goda ut :)
    Följer din blogg nu Men har ingen själv.. har inte lärt mig det än..
    Kram
    Katjaaittaniemi@hotmail.com
    Katja Aittaniemi

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin