tisdag, november 08, 2011

Fläskfilé med pasta

Idag blev det en favorit här hemma som vi ofta gör när vi inte har idéer till annat, kan varieras med kyckling, lövbiff och vad man vill.

  • Skär fläskfilé i bitar, lägg i en burk med en blandning av soja och oxfond
  • Fräs champinjoner + vitlök
  • I med köttet och sojablandningen
  • Stek ihop detta
  • I med matlagningsgrädde
  • Krydda efter smak
  • Koka pasta och häll ihop med köttgrytan
  • MUMS!

Eller… detta brukar vara en favorit men idag åt Max bara lite pasta och Inez åt bara lite skivade morötter…

1 kommentar:

  1. Vi gör en liknande rätt.

    Bryner skivad fläskfilé så den får yta. Ner i gryta med creme fraiché i valfri mängd. Champinjoner - jag vill ha färska. Lite soja och krydda efter smak.
    Mamma har även gorgonzola i.

    Vi serverar med pressad potaits.

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin