lördag, oktober 29, 2011

Kladdkaka- enkel och god

kladdkaka

  • Blanda ägg och socker poröst
  • Smält smöret
  • Blanda de torra ingredienserna
  • Häll de torra ingredienserna ner i äggblandningen genom en tunn sil, så mjöl o kakao-klumpar inte kommer med i smeten
  • Vänd smeten försiktigt tills det är ihopblandat
  • i med smöret och vänd försiktigt ett par gånger till

“Vänd” betyder alltså veva försiktigt med träslev (jag tycker träslev är enklast) och vispa inte, då kommer för mycket luft in i kakan och den blir torr. In i ugnen 15-20 minuter på 175 grader. Servera med grädde eller vaniljglass med färska bär. MUMS!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin