torsdag, januari 20, 2011

Ugnsstekt lax på en bädd av isbergssallad

Idag blev det fisk. Och jag gjorde den lite annorlunda då det är så trist att alltid göra rätterna på samma vis. Potatisen fick en liten “marinad” som

jag gjorde såhär:

  • Balsamico
  • Olja (av bättre kvalité)
  • färsk dill
  • saft av en halv citron (tar saften från hela citronen nästa gång)
  • örtkrydda

När potatisen är kokad häller du över “marinaden”, rör runt och sätter på locket medans du väntar på att laxen ska bli klar. Laxen är kryddad på “vanligt” vis, med salt (ganska mycket), citronkrydda och färsk dill. Såsen är gjord på creme fraiche, röd stenbitsrom, röd lök samt lite örtkrydda. Detta är alltså en ganska så “vanlig” rätt som jag piffade till med att lägga laxen på en bädd av isbergssallad, smaksätta potatisen samt ha kokt ägg till.

1 kommentar:

  1. Oh mumms, får man be om en portion eller 2.. Har ju en bebis i mig också :D

    SvaraRadera

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin