onsdag, augusti 18, 2010

Bakar

Jag och Inez har bakat drömmar. De är i ugnen u, hoppas de blir bra. Jag har gjort drömmar en gång tidigare men då misslyckades jag... Vi får se hur detta blir, ska ta ut dem om 10 minuter och sedan ska de svalna innan vi proväter dem =)

100 gram smör, mjukt

1 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
2,5 dl vetemjöl
0,25 tsk hjorthornsalt
1 msk lavendelblommor, färska eller torkade
Tillagning
20 kakor:


1. Sätt ugnen på 150 grader.
2. Vispa smör och strösocker ljust och krämigt.
3. Blanda de torra ingredienserna med lavendelblommorna och rör ihop med smörkrämen till en smulig deg.
4. Krama till små bollar och lägg dem på en plåt med bakplåtspapper.
5. Grädda kakorna i mitten av ugnen i 15–20 minuter.
Recept Leila Lindholm

Jag gjorde dock utan lavendelblommorna.
Follow Lindisen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin