torsdag, februari 12, 2009

Tomat och basilikasoppa med pasta

Idag blev det Tomat och basilikasoppa med pasta + bröd.

Soppa;

1 burk hela tomater
1 burk krossade tomater
½ dl tomatpuré
1 hackad lök
1 hackad röd paprika
1-2 stora tomater
2 st vitlöksklyftor
½ dl fryst basilika
pastaskruvar


Fräs lök, paprika o vitlök i olja.
Tillsätt burkarna med tomater.
Sedan tomaterna som du tärnat.
Ta från plattan och kör med mixerstav.
Ta tillbaka på plattan och ha i basilikan.
koka makaronerna och tillsätt dem sedan i soppan
Klart


Recept på brödet hittar du HÄR




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin