lördag, februari 14, 2009

Bruna småkakor

Va lite smått rastlös, både jag och Inez. Satte igång att baka lite kakor. Enkelt och snabbt! Inez satt bredvid i sin stol och kollade på med stora runda ögon =) Hon älskar ju att vara med i köket!



Recept;
3½ dl vetemjöl
1½ dl strösocker
100 gr smör (mjukt tärnat)
1 msk ljus sirap
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 ägg



Lägg alla ingredienser i en bunke, blanda ihop till en deg.
Rulla ut på bakbord till tre längder som får plats på en
plåt. Lägg dem på plåten som är smord (eller på med bakplåtspapper.
In i ugnen, 170-175 grader i ca 15 minuter (beroende på ugn)
Skär kakorna medans de är mjuka.


Klart!























2 kommentarer:

kommentera gärna- då blir jag glad, men:

*använd en vänlig ton

*var helst inte anonym, har du ej blogg så skriv gärna en liten kråka =)

*inget tävlings-spam

*vett och etikett

*svarar dig ofta här i min blogg, kommenterar du hos mig tittar jag såklart tillbaka hos dig =)

*gillar du bloggen, lägg till mig på bloglovin